Egy héttel az amerikai turné után máris a stúdióban találták magukat, hogy folytassák negyedik nagylemezük felvételeit. Tegnap és tegnapelőtt négy számot rögzítettek, mindegyik saját szerzemény, közülük három teljesen új. Nem, nem ér olyat kérdezni, hogy hogyan maradt idejük és energiájuk a dalszerzésre abban az őrületben, amiben élnek.

Bár az Every Little Thing és az I Don’t Want To Spoil The Party című számokat elégedetten fejezték be, inkább a What You’re Doing 11. felvételét mutatjuk meg, amelyet a legjobbnak minősítettek a 12-ből:

Harrison csilingelő gitárja, a karakteres középrész és az elúszás előtti sajátos kiállás ellenére sincs olyan érzésünk, hogy ez az alapanyag már készen állna a keverésre. Bár a dal sokat érlelődött a két felvételi nap alatt, a munkálatok nem voltak konfliktusmentesek: a szerző McCartney kissé leereszkedően írta elő Harrisonnak és Starrnak, mit és hogyan játsszanak.

John Lennon és Paul McCartney az Abbey Road-i 2-es stúdióban 1964. szeptember 30-án (forrás: Pinterest)

Szerencsére a majdnem négy hónappal ezelőtt félredobott No Reply visszahozta a jó hangulatot a stúdióba. Nyár elején még Tommy Quicklynek szánták Lennon dalát, de a kolléga nem kért belőle, így aztán a Beatles tegnap adott neki még egy esélyt. Már a második felvételből világos, hogy jó döntést hoztak:

Ezúttal Lennon fenyíti be McCartneyt, hogy „megvonja tőle a szert”, ha lelassul a basszusszólamával (0:08-nál). Ehhez képest a szerző az, aki szöveget téveszt, felsül az „I saw the light” kiéneklésével, és többször is beleröhög a felvételbe. Mégis, ha összehasonlítjuk, hol tartottak a No Reply-jal júniusban, nincs az a botfülű, aki ne érezné az ordító különbséget.

Ez a három perc tökéletes bepillantást nyújt a Beatles-műhelybe: a látszólag elhülyéskedett feljátszás során pillanatok alatt hoznak meg jelentős döntéseket (0:43-nál, Lennon ötletét, hogy C-dúrból eresszék le A-ba a hangnemet, McCartney csípőből elutasítja, Lennon pedig elfogadja), s a sűrű hibák ellenére ekkor „jönnek rá, mit kell csinálni” a dallal, ahogy azt a szerző 3:02-nél meg is jegyzi. Bizonyosan így történt, mivel a nyolcadik nekifutással be is fejezték a korábban nem sokra tartott dalkezdeményt.